Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Fout in sommige nieuwe paspoorten

tantepeet

Nieuwkomer
Land
Oostenrijk
Categorie
Paspoortaanvragen
Ter info! Gelezen op een ander forum! Niet mijn tekst.

Heb je kortgeleden een nieuw Nederlands paspoort ontvangen in het buitenland? En ligt de afgiftedatum van je paspoort tussen 30 september 2024 en 8 oktober 2024?

Dan zit er mogelijk een productiefout in jouw paspoort. Bij paspoorten met de productiefout ontbreken de drie voelbare schuine lijnen aan de linkerrand van de houderpagina. De houderpagina is de harde kunststof pagina waarop je pasfoto staat. Gebruik het paspoort met de fout niet.
Mail [email protected] om een nieuw paspoort aan te vragen.

🔗 Bezoek de website voor meer informatie: https://bit.ly/3YKC08J

Ik moet binnenkort (volgend jaar) ook mijn passport verlengen. Dat zou wel even vervelend zijn als er dan ineens een foutje inzit. Tegen die tijd zal het wel opgelost zijn.

Dat mag ik hopen ja.

Wij mogen ook afreizen naar Madrid in 2025 voor een nieuw paspoort en nieuwe ID kaart.

Ze hebben ons bij vertrek uit Nederland aangeraden beide te nemen voor het geval je een van beide verliest of gestolen wordt.

Gaat ons een godsvermogen kosten om beide voor ons tweeën te vervangen, maar ja……

@wwfreebos Lieve help! Dat dat nou niet anders geregeld kan worden zeg... Maar misschien kun je ondanks wat je aangeraden is toch zelf kiezen voor OF alleen een paspoort (reizen jullie veel, ver?) OF alleen een ID-kaart. Ik bedoel maar: je hoeft niet per se te doen wat je wordt aangeraden.

Bedoel je dat we naar Madrid moeten? Het kan wel op Gran Canaria alleen onder voorwaarden. Dat we naar Madrid moeten is geen probleem hoor. Kosten voor vliegen binnen Spanje zijn te verwaarlozen ivm korting van 75 % als resident van de eilanden.
We reizen redelijk veel. Soms is een paspoort nodig soms is een ID kaart voldoende, maar een ID kaart is handiger voor “dagelijks gebruik”. Je hoeft een advies niet te volgen, maar wij vonden het wel een slim idee (ondanks de kosten).

• Leuk
Waarderingen: Anuk
@wwfreebos Ik doelde inderdaad op 'helemaal naar Madrid moeten', maar dat is dus geen probleem. Wij zullen voor zoiets 'helemaal' naar Kopenhagen moeten (rijden) en voor ons is dat dus wel een probleem. Vijf uur heen, vijf uur terug. Dan denk ik: kan dat niet wat eenvoudiger?

Terug
Bovenaan