Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Hallo allemaal!

Jeannette

Nieuwkomer
Land
Spanje
🇪🇸 Spanje
Sinds september 2021 woonachtig in het middelgebergte van Almería (zuid-oost Andalucia) en nog geen seconde spijt. Na 56 jaar Nederland was het welletjes! Groetjes!

Bijlagen

• FB_IMG_1711105280058.jpg
    FB_IMG_1711105280058.jpg
    145,8 KB · Weergaven: 12
Dat ziet er hartstikke mooi uit!! Lekker met een kopje thee wakker worden, en s'avonds met een glaasje wijn... wauw! :love::love: Het grasveld ziet er ook heel goed onderhouden uit!

Dank Margriet! Ja, een mooie plek hè? Alleen is het echte gras een paar jaar geleden vervangen door dit kunstgras. Het echte gras was in de zomer niet mooi te houden. Een praktische oplossing dus 🙂

Haha!! Ja het bijhouden van een grasveld eist veel werk en tijd... mijn schoonouders hebben een heel groot grasveld, maar die hebben alle tijd van de wereld hahahaha! Soms komt mijn schoonvader langs en duikt hij soms direct de struik in om te snoeien hahaha Ik neem aan dat het er ook heel stil is??

Jaaaa, heerlijk rustig. Ongeveer 30 permanente bewoners. De rest alleen in juni/augustus. Vind ik erg prettig.
Wij hebben weinig struiken hier maar wel een tuinman 😁

Ja hoor, het gehucht heeft 12 barretjes/restaurantjes op 650 inwoners. Mensen van buiten komen in het weekend hier eten dus dat moet goed zijn. De middel grote stad is maar 25 minuten rijden. Daar is helemaal veel keuze. Prima zo!

Geweldig! Rustig wonen en toch gezelligheid om de hoek.:12 op 650 dat zegt ook iets over de mensen daar: geen huismussen, haha.
Wij wonen ook in een rustige omgeving maar een kilometertje verderop, beneden aan de kust zijn er wel een kleine 50 restaurants.
We kunnen dus ook kiezen tussen rustig en druk.

Oh Jeannette, dat ziet er heel mooi uit zeg!
Het klinkt ook geweldig om daar te wonen.
Wat is de gemiddelde temperatuur in de winter?

Hoi! Beneden aan de kust 17 tot 23 graden en hierboven zo,n 4 tot 6 graden koeler. Maar als de wind vanaf het noorden over de bergen komt is het echt venijnig koud 🥶

Hoi! Beneden aan de kust 17 tot 23 graden en hierboven zo,n 4 tot 6 graden koeler. Maar als de wind vanaf het noorden over de bergen komt is het echt venijnig koud 🥶
Ja, dat wil ik best geloven. Zee klimaat maakt het dat het altijd koeler is.
In NL was ik altijd tot op het bot koud als ik in de winter de honden had laten hollen in +10°C. Hier heb ik dat pas als ik 3 uur op de tractor sneeuw heb geruimd in -15 en lagere temperaturen. tenzij er wind is (wat we helaas vaak hebben), dan is de gevoelstemperatuur meteen een stuk lager.
Maar 17°C klinkt heel aantrekkelijk!😄

Ja hé! Het Mediterrane klimaat. Zon en blauwe lucht doen écht iets met je. -15! Daar moet ik echt niet meer aan denken 🫣

Terug
Bovenaan