Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Hej vanuit Denemarken

Anuk

Actieve Bijdrager
Land
Denemarken
🇩🇰 Denemarken
Hallo! Ik ben Anuk, een 63-jarige vrouw, die samen met haar (eveneens Nederlandse) man sinds 2018 in Denemarken woont. Hier gaat een lang gekoesterde wens in vervulling om ons drukke consumeermeermeer-leven op zijn kop te zetten en een eenvoudig 'minder is meer dan genoeg'-leven op te zetten. We werken niet meer voor een baas, maar voor onszelf, en dan vooral in onze op permacultuur gebaseerde voedselbos-tuin en als die-het-zelvers aan ons huis. Onze grootste 'winst' met deze verhuizing is TIJD geweest. We hebben alle tijd aan onszelf, hebben overal tijd voor en némen overal ook tijd voor. We hebben in onze omgeving nog weinig gelijkgestemde Deense zielen gevonden, dat vind ik wel eens jammer. Netwerken is belangrijk voor mij, vandaar dat ik erg benieuwd ben naar deze community!

Wow Anuk, leuk om jouw story te lezen. Wat een supergoede reden om een zo radicale keuze te maken. Het is een stap die sommigen misschien wel zouden willen, maar het niet durven te maken. Het is buiten de comfortzone gaan en dat vinden de meeste mensen moeilijk.Wel jammer dat je nog niet veel gelijkgestemde Denen in je omgeving hebt, maar je verhaal blijven vertellen kan de mensen tot nadenken brengen en dan misschien zelfs ook navolgen. Fijn te lezen dat jullie daar gelukkig zijn! ❤️

• Leuk
Waarderingen: Anuk
Dankjewel @Hurms ! Veel mensen durven deze stap inderdaad niet te zetten, maar voor ons was het 'nu of nooit' toen alle kinderen het huis uit waren en ons beider ouders waren overleden. We hoefden niet meer direct te 'zorgen', en als er eens iets is met een kind zijn we ook zo in Nederland. We ervaren de rust en de ruimte hier als balsem voor de ziel. Nederland is zo druk en vol en gejaagd en gestresst. Maar je hebt gelijk wat betreft het vertellen van ons verhaal - dat is ook wel een beetje onze 'missie' - mensen tot nadenken aanzetten

Terug
Bovenaan