Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Introductie

Rik

Nieuwkomer
Land
Nieuw-Zeeland
🌎 Wereldwijd
Hallo,
Mijn naam is Herrik Walstra, maar ik luister ook naar Rik.
Met mijn vrouw en twee dochters emigreerde wij naar New Zealand in 1992 en hebben er geen moment spijt van gehad.
Ik ben dit jaar met pensioen gegaan.
Zonder al te veel moeite en met de hulp van NIHB forum artikelen kan ik van mijn Nederlandse pension genieten. Mijn AOW krijg ik via een bilaterale overeenkomst tussen NL en NZ.
Met vriendelijke groet.

Hoe is het daar nu in New Zealand? Hebben jullie de set van de hobbit weleens bezocht? Die is daar opgenomen. Mooie serie, prachtige landschap. Ik zou er graag eens heen willen maar ik vind het een erg lange vlucht.

Het is nu hier zomer. We hebben het Hobbit Dorpje nog niet bezocht. De entree prijs is net iets te veel om spontaan er in te gaan. Als je naar NZ komt kan je een aantal tussenstops inbouwen. Dubai en Singapore zijn goede plekken om een paar dagen door te brengen. anders Sjanghai of Tokio als een alternatief.

Rik, wij zijn een jaar geleden naar NZ geweest. Hele mooie ervaring, maar ik vond het er wel erg duur. Er was destijds een discussie rondom de politiek, ik heb toen ook met een aantal mensen gesproken die niet blij waren met Kelvin. Is dit nu ondertussen weer oké met de nieuwe premier? Dubai ben ik ooit jaren geleden geweest met mijn broer, het is mooi maar ik zou er niet opnieuw naartoe reizen, gezien is gezien vind ik met Dbai.

Rik, wij zijn een jaar geleden naar NZ geweest. Hele mooie ervaring, maar ik vond het er wel erg duur. Er was destijds een discussie rondom de politiek, ik heb toen ook met een aantal mensen gesproken die niet blij waren met Kelvin. Is dit nu ondertussen weer oké met de nieuwe premier? Dubai ben ik ooit jaren geleden geweest met mijn broer, het is mooi maar ik zou er niet opnieuw naartoe reizen, gezien is gezien vind ik met Dbai.
Hi Bogers, NZ is inderdaad niet een goedkoop vakantie land mede door z'n isolatie. En het is geen derde wereld land. Wat betreft regeringen, niet veel mensen zijn überhaupt tevreden met elke regerende premiers, oud of nieuw. Lijkt wel of de tegenwoordige mens moeilijk tevreden kan zijn.

Terug
Bovenaan