Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Introductie

Mariaeleni

Nieuwkomer
Land
Griekenland
🇬🇷 Griekenland
Kalispera sas (Goedenavond in het Grieks),

Fijn om deel uit te kunnen maken van deze online Nederlanders Community!
Ik ben 35 jaar woonachtig op het mooie eiland Corfu☺️, getrouwd met een lieve Griek en heb 1 dochter Ekaterini wonende in NL! Met vriendelijke groet, Mariaeleni

Welkom! Dank voor de introductie!
Jouw dochter wilde niet in Griekenland blijven wonen?
Het lijkt mij er heel mooi in Griekenland, ik ben zelf nog nooit naar Griekenland geweest. Onlangs is een vriend van mij hier uit Argentinië naar Griekenland geweest, heel mooi!

Ik heb twee jaar in Ierland gewoond, en ik had enkele Griekse collega's, altijd erg gezellig!

Hallo Carlo,
Leuk jouw reactie!
Griekenland is een prachtig land met zoveel variatie! Mijn dochter heeft haar BA studie als Conservator in Oudheden en Kunstwerken in Athene gedaan. Vervolgens is zij naar NL gegaan voor haar Master 3D Archeologie te Leiden, waarvan zij net is afgestudeerd. Nu is zij in NL werkzaam in deze richting en haar vriend eveneens. In Griekenland genoeg Oudheden, maar de banenmarkt en zeker dan nog in 3D Archaeologie…..wie weet in de toekomst!
In ieder geval, wanneer je de mogelijkheid hebt om Griekenland te bezoeken, is zeker aan te bevelen (zowel vasteland als de eilanden), maar dan wel buiten het hoogseizoen 😉 Kalo vradi (Καλό βράδυ) Een fijne avond

Wij hebben voordat we emigreerden naar de Canarische Eilanden op behoorlijk wat Griekse eilanden vakantie gevierd, onder andere ook op Corfu, oftewel Kerkyra. Eigenlijk wilden we ze wel allemaal bezoeken tot we erachter kwamen dat het er in totaal 777 zijn.
Uiteindelijk zijn we dus gaan wonen op een eiland: La Gomera. Ik zou niet anders meer willen

3D Archeologie zou toch juist interessant moeten zijn in Griekenland? Gaaf die studie, heb net ff snel zitten lezen op Google kan ze idd veel mee. Ik denk dat ze hier in Brazilië er ook veel mee zou kunnen. Ik geloof overigens dat die grieken wel lekker kunnen feesten, net zoals de Brazilianen hahaahh

Wij hebben voordat we emigreerden naar de Canarische Eilanden op behoorlijk wat Griekse eilanden vakantie gevierd, onder andere ook op Corfu, oftewel Kerkyra. Eigenlijk wilden we ze wel allemaal bezoeken tot we erachter kwamen dat het er in totaal 777 zijn.
Uiteindelijk zijn we dus gaan wonen op een eiland: La Gomera. Ik zou niet anders meer willen
Kalimera Chris, ook een prachtig groen eiland, waar jullie wonen!
Griekenland heeft idd veel eilanden, waarvan echter ook veel onbewoond zijn of met een enkele inwoner en wat geiten en schapen. Allemaal op zich heel mooi!
In ieder geval hoop ik, dat jullie een mooie herinnering aan Kerkyra hebben overgehouden ☺️

3D Archeologie zou toch juist interessant moeten zijn in Griekenland? Gaaf die studie, heb net ff snel zitten lezen op Google kan ze idd veel mee. Ik denk dat ze hier in Brazilië er ook veel mee zou kunnen. Ik geloof overigens dat die grieken wel lekker kunnen feesten, net zoals de Brazilianen hahaahh
Kalimera Peter,
3D Archaeologie staat in Griekenland helaas nog in de kinderschoenen, maar voor de toekomst met de nodige werkervaring, wie weet bestaat er altijd een mogelijkheid om terug te keren!
Grieken qua feesten, ja zo op z’n tijd😉

Kalimera Mariaeleni,
Ja wij hebben erg leuke herinneringen aan Corfu, nu al zo´n 20 jaar geleden. Wij verbleven in Liapades met vlakbij een mooi strandje in een kleine baai en ook in de buurt het "dubbele" strand van Paleokastritsa. Er waren in de streek van Liapades ook vuurvliegjes! Heel apart.
Verder natuurlijk het paleis van Sissi bezocht en het hele eiland rondgereden van Sidari (Canal d´Amour) tot Kavos.
Wat ons opviel was dat de Grieken erg aardige, vriendelijke mensen zijn. Ook heel belangrijk.

Kaliméra Mariaeleni!
Griekenland is een prachtig land. Wij zijn daar een aantal keren geweest. Zowel vasten land als eilanden.
De mensen zijn er zo ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Het eten is heerlijk (dat mis ik hier heel erg een Grieks restaurant), en de Grieken weten wat gezelligheid is. Alleen de Sporaden was een behoorlijke tegenvaller. Mensen waren daar helmaal niet zo vriendelijk en alles was erg duur.
Soms wens ik dat we naar Griekenland waren verhuisd, zeker nu het -35°C is. 😁

Kalimera Anneke,
Leuk jouw berichtje!
Ja, Griekenland heeft van alles te bieden en niet alleen maar zon, prachtige zeeën en strand……., maar ook bergen, meren, bossen en natuurlijk volop cultuur voor een ieder wat wils!
Inderdaad een beetje koud Anneke😉
Trouwens Canada is ook prachtig! Ik ben destijds ca. 1982 tijdens een studentenuitwisseling in Toronto en omgeving van Parrysound geweest. Het was in de maand juli en we verbleven bij heel aardige gastgezinnen. Mooie herinneringen aan!

Kalimera Peter,
3D Archaeologie staat in Griekenland helaas nog in de kinderschoenen, maar voor de toekomst met de nodige werkervaring, wie weet bestaat er altijd een mogelijkheid om terug te keren!
Grieken qua feesten, ja zo op z’n tijd😉
Dat terugkeren zie ik wel als een optie, lijkt mij mooi om te wonen. Ik zag gisteravond een paar videos op TikTok van Griekenland, ziet er goed uit. Ze hadden het ook over een typisch Grieks alcohol drankje van vanille, of anijs

Griekenland is idd een mooi land om te wonen, maar ook hier moet men wel een redelijk inkomen hebben, aangezien de kosten voor levensonderhoud behoorlijk zijn gestegen!
Het typisch Griekse drankje van anijs heet ouzo!
Met kerstgroet en een gezond en voorspoedig 2025🎄

Terug
Bovenaan