Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Italië

NicoleG

Nieuwkomer
Land
Italië
🇮🇹 Italië
Ik ben 3,5 jaar geleden geëmigreerd naar Italië met mijn Italiaanse echtgenoot, nadat hij bijna 20 jaar in Nederland had gewoond. Ik wilde ook graag eens meemaken hoe het is om te leven in zijn land en dat bevalt prima, vooral het weer, het eten, de uitzichten en de relaxte mentaliteit.

Hallo, leuk om te horen. Hoe is jullie ervaring met het werkende leven in Italie? Ben er benieuwd naar aangezien ik er aelf ook een aantal jaren werkte.

Ik werk persoonlijk als zelfstandige voor Nederlandse bedrijven en daarnaast hebben we een kleine boerderij. Ik heb niet de behoefte om hier in loondienst te gaan, als je als 50-plusser hier al werk kunt vinden. Gelukkig zijn de pensioenen (voornamelijk uit Nederland en van mijn man gedeeltelijk van de Italiaanse overheid) al in zicht, dus we redden ons hier wel.

• Leuk
Waarderingen: Anuk
Wat leuk Nicole! Lijkt me ook heel gezond voor je realtie om de rollen eens om te draaien:)

Dat klinkt inderdaad als een relaxed leven @NicoleG. Mooi dat het kan: als zelfstandige voor Nederlandse bedrijven werken

@NicoleG dat is nu precies wat ik moet zoeken in Spanje zodra ik daar ga wonen, werk als zelfstandige. Wat voor werk doe je voor die nederlandse bedrijven?

Terug
Bovenaan