Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Nederlanders wereldwijd van de rijksoverheid

Duiker

Nieuwkomer
Land
Thailand
Jammer, jammer. Maar de WhatsApp van nederlandwereldwijd.nl wordt niet beantwoord.
Ik verwacht echt geen direct antwoord. Maar wel binnen een week.

Jammer, jammer. Maar de WhatsApp van nederlandwereldwijd.nl wordt niet beantwoord.
Ik verwacht echt geen direct antwoord. Maar wel binnen een week.
Heb je ze een nieuw appje toegestuurd ter herinnering? Het kan zijn dat het erg druk is en dat ze sommige appjes niet voorbij zien komen.

Nee, ik heb geen nieuw bericht gestuurd. Inmiddels heb ik dezelfde vraag gesteld bij Informatie Rijksoverheid. Deze waren gesloten tijdens mijn vraagstelling. Dat kan natuurlijk gebeuren. Maar via hun heb ik inmiddels een duidelijk en afdoende antwoord gekregen.

Ik heb uit ervaring gemerkt, dat de chat op WhatsApp wel beantwoord wordt, maar niet met een correct antwoord.
Later naar Nederland Wereldwijd een email gestuurd met dezelfde vraag en hier na een paar weken een adequaat antwoord op gekregen, wat daadwerkelijk de oplossing was voor het probleem.

Ik heb uit ervaring gemerkt, dat de chat op WhatsApp wel beantwoord wordt, maar niet met een correct antwoord.
Later naar Nederland Wereldwijd een email gestuurd met dezelfde vraag en hier na een paar weken een adequaat antwoord op gekregen, wat daadwerkelijk de oplossing was voor het probleem.
Wat het een geautomatiseerd antwoord? Het kan zijn dat ze "templates" gebruiken, en bij emails meer de tijd ervoor nemen.
Ik heb nog nooit contact met NederlandWereldwijd via de App gehad, wel telefonisch.

Nee, zowel de chat als de email waren geen template. Te merken aan de schrijfstijl en de schrijffouten.🙈
Ik zal eens kijken of ik een item kan vinden op dit forum, waar het bij past. Dan zal ik de email hier posten. Gaat over o.a. verlengen van paspoort in geval van niet kunnen reizen door zware ziekte.

Schrijffouten in officiele berichten van de overheid? Ik vraag mij af wat ze tegenwoordig aannemen daar. onlangs heb ik ook gebeld met de belastingdienst en de persoon aan de telefoon sprak nederlands, maar niet helemaal.... vloeiend. heel bizar. toen ik ophing dacht ik dat het om een vals nummer ging, maar het bleek gewoon het vaste nummer te zijn. ook meegemaakt met de kamer van koophandel en die mij vertelde: ik vind het een te moeilijke vroeg, ik kan jou niet helpen!!

@Duiker ik heb in april een berichtje gestuurd via whatsapp naar Nederland Wereldwijd en heb nog steeds geen antwoord. Ik zal ze ook emailen en kijken hoe lang dat duurd

@Duiker ik heb in april een berichtje gestuurd via whatsapp naar Nederland Wereldwijd en heb nog steeds geen antwoord. Ik zal ze ook emailen en kijken hoe lang dat duurd
Bij mij is de chat vrij snel beantwoord (binnen 24 uur), maar met een "verkeerd" antwoord.
Mijn mail, die ik een poosje later stuurde, werd binnen enkele weken beantwoord.

@tantepeet ik heb net het formulier ingevuld online, als ik daar geen bericht op krijg dan ga ik ze bellen. Ik heb er geen haast mee maar wil graag weten of ik paspoorten kan aanvragen voor mijn kleindochters in VK

Hallo, ik kreeg via Whatsapp wel een dag later en een goed antwoord!
Zou het kunnen zijn dat ze teams per land hebben? Gezien er een hoop Nederlanders in Frankrijk wonen, dat deze appjes sneller worden beantwoord dan bijv. Appjes met vragen vanuit Argentinië?

Ik heb geen emails ontvangen van deze meldingen. Ik zie dat nu pas. Ik denk dat er per land of voor een x groep landen een persoon is.

Terug
Bovenaan