Louterlou
Nieuwkomer
- Land
- Oostenrijk
🇦🇹 Oostenrijk
Hoi, ik ben Lou. 53 jaar, woonachtig in Oostenrijk. In 1997 ben ik naar München verhuisd (mijn partner was een Oostenrijker, maar ik wilde niet naar Oostenrijk, dus dan maar München). Daar gestart als IT en telecommunicatie consultant, midden 2000 dat bedrijf overgenomen. We kregen twee kinderen en verhuisden uiteindelijk toch naar Oostenrijk in 2007 (daar huis gebouwd). Helaas kon ik op het (niet zo) platteland niet wennen. In 2017 verhuisde ik uiteindelijk (inmiddels met een nieuwe partner) naar de stad (Linz), waar ik nu nog woon. Ik heb sinds 2015 een bedrijf in Nederland (Tekstdiensten en vertalingen op het gebied van IT/tech alsmede graphics), dus zakelijk/inkomenstechnisch ben ik nog in Nederland, maar privé in Oostenrijk. Dat zorgt soms voor interessante belastingtechnische vragen, maar inmiddels is alles goed geregeld (geloof ik). Makkelijk is het niet in ieder geval, die constellatie. Ik ben niet van plan om terug te gaan naar NL, ook al is mijn partner nu weer een Nederlander. We zien wel wat de toekomst brengt!