Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Stel me even voor

kareldirk

Nieuwkomer
Land
Hongarije
🇭🇺 Hongarije
Hallo ik ben Karel Jongkind . I ben gepensioneerd en woon in Hongarije , voor dat ik hier naar to verhuisde heb ik 27 jaar in ierland gewoond . Ik heb als scheepstimmerman het exterieure timmerwerk gedaan aan grote zeegaande luxe jachten

Het beeindegen van een relatie en ik had het huis in Hongarije al . Ierland was inmiddels zo duur geworden dat de keuze makkelijk was allowed Ierland nog altijd in mijn Hart zit

• Leuk
Waarderingen: Anuk
Het beeindegen van een relatie en ik had het huis in Hongarije al . Ierland was inmiddels zo duur geworden dat de keuze makkelijk was allowed Ierland nog altijd in mijn Hart zit
Ik heb ook even in Ierland gewoon, in Cork. Ik was destijds werkzaam bij Apple in Hollyhill. Er was toen ook een huizencrisis, ik heb toen bijna twee jaar lang in een hotel gewoond, het was niet slecht maar... het was geen "thuis". Prijzen zijn inderdaad hoog in Ierland, ik kon ook niet wennen aan het weer.. altijd regen en bewolking. Bij Apple zat ik goed, en had ik het naar mijn zin, maar toen kwam ik met een moeilijke keuze, of ik blijf zitten bij een goede baan, maar kan niet echt een "thuis" opbouwen, of ik verhuis terug naar Nederland. Ik heb de keuze gemaakt om terug naar Nederland te verhuizen, en een jaar laten verhuisde ik naar Argentinië waar ik nu al zo'n 4 jaar zit en remote werk, met altijd zon haha!

@kareldirk dat Ierland nog in je hart zit, snap ik heel goed. Ben er een paar keer op vakantie geweest en dacht toen vaak: hier zou ik wel willen wonen. Maar ik geloof dat ik blij mag zijn dat het Denemarken is geworden...
@Carlo werk je nu nog steeds voor Apple, maar dan in Argentinië?

@kareldirk dat Ierland nog in je hart zit, snap ik heel goed. Ben er een paar keer op vakantie geweest en dacht toen vaak: hier zou ik wel willen wonen. Maar ik geloof dat ik blij mag zijn dat het Denemarken is geworden...
@Carlo werk je nu nog steeds voor Apple, maar dan in Argentinië?
Nee, ik werk nu niet meer voor Apple. Ik was destijds IS&T Designer, dat is het design team voor Apple's interne applicaties. Bijv, Apple Care (Support), Apple Retail etc. In Argentinië werk ik nu remote voor een Amerikaans bedrijf als UX Designer! Ik heb ook voor een groot Argentijns bedrijf gewerkt, maar ik vond dat erg lastig mbt de werkcultuur. Heel ongeorganiseerd, veel miscommunicaties, dat vond ik erg vervelend. Nu zou ik dat misschien beter "aan kunnen", maar ik zit nu heel goed bij het bedrijf waar ik nu werk.

• Leuk
Ik heb ook bijna 5 jaar in Ierland gewoond (2018-2022). Cork county (Buttevant). Te kleine community voor ons en Cork City omgeving was gewoon te duur. Zuid Frankrijk had uiteindelijk toch meer plussen aan haar kant. Heb wel positieve gevoelens aan ons verblijf daar overgehouden.

• Leuk
Terug
Bovenaan