Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Voorstellen

Caro

Nieuwkomer
Land
Italië
Hoi, ik ben Caro en woon sinds 3 jaar in Zuid-Italie met mijn man en 3 honden. Wij hadden de luxe om met vervroegd pensioen te gaan en genieten daar nu van. Het emigratieproces verliep niet makkelijk en viel af en toe best wel tegen. Maar nu na 3 jaar kunnen we eindelijk zeggen dat alles in kannen en kruiken is. Maar ja, jik wil dit niet te hard roepen want je weet maar nooit. We wonen in een klein dorp met een groot stuk land. Ideaal voor de honden. We hebben gezellige buren en zijn goed geïntegreerd in het dorp.

We houden ons bezig met het verder opknappen van ons huis en de tuin. Daarnaast vinden we het heerlijk om grote wandelingen met de honden te maken en naar het strand te gaan. We proberen het hele jaar door te zwemmen in zee, een gewoonte die we hier hebben opgepakt. Inmiddels hebben we een grote groep nederlandse vrienden waar we af en toe mee afspreken.

De afgelopen jaren heb ik me ook actief bezig gehouden met de fb groepen advies bij emigratie, lotgenoten emigratie en remigratie en de groep Nederlanders in Puglia. Voor deze laatste groep probeer ik ook jaarlijks een bijeenkomst te organiseren.

Daarnaast werk ik ook nog als vrijwilliger voor Stichting Goed, dus ik hoef me niet te vervelen. Ik ben heel benieuwd naar deze community en hoop dat veel andere mensen te treffen die ook de stap naar het buitenland hebben gemaakt. Ik hoop ook dat ik een bijdrage kan leveren met eventuele tips, trucs en adviezen

Terug
Bovenaan