Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Voorstellen

Hurms

Nieuwkomer
Land
Israël
🇮🇱 Israël
Ik had nooit gedacht buiten Nederland te wonen, maar zoals dat soms gaat…. De liefde komt en dan ga je. Eerst ook uit praktisch oogpunt, mijn schoonmoeder van 94 leefde toen nog. Ik woon hier nu ruim vier jaar en ik zou niet meer terug willen. Af en toe heerlijk op vakantie naar Nederland, familie en vrienden weer te zien. Het is nu mijn favoriete vakantieland geworden.
Deze app vind ik een prachtig initiatief, een platform waar je vragen kunt stellen en ervaringen uitwisselen. Want er is vaak heel veel bureaucratie en onduidelijkheid. Een woord van dank ook voor al die mensen die strijden voor onze rechten in NL
Lieve groet voor jullie allen in en buiten Nederland.

@Hurms niet het 'makkelijkste' land om nu te wonen... maar fijn om te lezen dat je niet meer terug zou willen. Wat is het dan precies wat voor dat gevoel zorgt?

@Anuk Mijn liefde voor dit land stamt al sinds mijn jonge jeugdjaren, Ik ben Christen en ben er vele malen op vakantie geweest. Het is half zo groot als Nederland, maar de verscheidenheid in natuur is gigantisch, van de sneeuw in het noorden in de winter tot de dode zee en de woestijn in het zuiden, de bergen en de bossen etc. Maar ook de verscheidenheid in mensen, ze komen uit alle landen van de wereld, zijn Joods, Arabisch, Christen of moslim, ze wonen hier allen met elkaar en over het algemeen zonder problemen. Israel heeft daarom ook een zeer gevarieerde keuken, heerlijk! Dus al met al fantastisch.
Het is op dit moment inderdaad niet het gemakkelijkste land om te wonen. Wij wonen aan de grens met Libanon en dat betekent dat wij, met 80.000 andere mensen uit het noorden, sinds 8 oktober 2023 niet meer thuis mogen en kunnen wonen, we zijn dus evacuees. Nu zijn wij maar met ons beiden en we zijn 60+, dus voor ons is het relatief makkelijk. Voor gezinnen mer kids is dat veel moeilijker.
Maar het is een sterk volk, ook al doet het pijn te zien hoe de wereld nu reageert. En wij 2en ervaren dat God voor ons en voor Israel zorgt… ❤️

@Hurms De situatie is voor jullie dus nog ernstiger/moeilijker - als evacuees. Ik bewonder je (jullie) moed, maar ik begrijp ook hoe die wordt gevoed - door jullie geloof. Het is mooi wat je schrijft over de verscheidenheid aan mensen, en dat dat over het algemeen zonder problemen gaat. Ja, het is vaak 20% die het leven moeilijk of zelfs onmogelijk maakt voor de overige 80%. Was het maar andersom. Dan zou de wereld er heel anders uitzien... Ik wens jullie hoe dan ook sterkte, en wijsheid, en liefde, in deze moeilijke periode

Terug
Bovenaan