Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.
Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.
Ja ik heb hier van gehoord, goed inititatief!!Banken sluiten rekeningen van velen Nederlanders in het buitenland. We hebben een petitie aangeboden in de Tweede Kamer hierover, samen met andere organisaties. Initiatiefnemer was HRIF Stichting Human Rights in Finance. Deze timmert nog steeds hard aan de weg hiervoor en heeft al veel voor elkaar gekregen. Banken kunnen helaas nog steeds rekeningen opzeggen. Maar geef niet op en ga met ze in gesprek en vraag ze wat precies hun zorgen zijn. Zie ook https://hrif.eu/2024/07/standaardbriefbankterug/.
Ik had wat duidelijker moeten zijn. Slapende rekeningen worden afgestoten. Met veiligheid heeft het niet veel te maken. Eerder met gebruik van een rekening. Als je de rekening gebruikt voor je dagelijkse financiën zaken zal de bank die niet opheffen. Waarschijnlijk wel extra kosten in rekening brengen voor het versturen van afschriften naar het buitenland. Veelal gaat het digitaal die extra kosten snapIn Spanje zelfs ook? Terwijl dat toch een 'veilig' EU-land zou moeten zijn. Ongelofelijk.
Wij doen ook alles digitaal.. geen papieren afschriften.. maar wij betalen er nog wel voor, waar dat voor is, geen idee misschien betalen we wel met z'n allen de ziggo van de ABNIk had wat duidelijker moeten zijn. Slapende rekeningen worden afgestoten. Met veiligheid heeft het niet veel te maken. Eerder met gebruik van een rekening. Als je de rekening gebruikt voor je dagelijkse financiën zaken zal de bank die niet opheffen. Waarschijnlijk wel extra kosten in rekening brengen voor het versturen van afschriften naar het buitenland. Veelal gaat het digitaal die extra kosten snap
Ik ook niet. Het houden van een rekening kost geld ook voor de bank. Zonder transacties is de rekening een kostenpost voor de bank.
onze slapende rekeningen zijn gesloten. De rekening die ik beheerde voor mijn moeder daar moest ik extra kosten voor betalen totdat deze werd opgeheven door mij.
Logisch toch “je gebruikt de rekening”. Alleen als je papieren afschriften wil zijn dat extra voor verzending naar het buitenland. Snap ik best hier kost internationale post ook meer dan nationale.Wij doen ook alles digitaal.. geen papieren afschriften.. maar wij betalen er nog wel voor, waar dat voor is, geen idee misschien betalen we wel met z'n allen de ziggo van de ABN
Dan heb je waarschijnlijk een probleem als je vader komt te overlijden...Hoi @TonHaas, hier precies hetzelfde gebeurd. Ik woon in Turkije en onze rekening is 2 jaar geleden al beëindigd. Echt ongelofelijk. Heb nu een rekening op mijn vader's naam geopend in Nederland, niet ideaal maar bij andere banken lukte het ook niet meer om een rekening te openen.
Ik denk dat het probleem meer ligt bij de valuta. Hier in Argentinië heb je de peso, en die is best onstabiel. Ondanks dat de peso nu iets mee waarde heeft, denk ik dat het uiteindelijk weer tegen zou vallen. Als de ABN mij zou verzoeken om het geld eraf te halen, en ik dit elders (Argentinië) zou moeten storten, daar zou ik écht heel erg van balen. Ik heb meerdere rekeningen, ik heb dus andere opties, maar ik begrijp dat men er niet heel blij van wordt als je je spaargeld ineens in een compleet andere valuta moet omzetten.Ik heb de discussie gevolgd en ook eerder aan bijgedragen. maar ik vraag me nog steeds af waarom “men” eigenlijk een Nederlandse bankrekening wil als je in het buitenland woont, waarschijnlijk daar je geld verdient en je bankzaken doet? Maar help me begrijpen waarom het zo belangrijk is. Wellicht het zie ik iets over het hoofd?
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, maar je kunt de optionele cookies weigeren als je wilt.