Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

ABNAMRO heeft aangekondigd de relatie met mij te beëindigen

@wwfreebos Wij wonen natuurlijk nog relatief dicht bij NL, en zijn daar (vanwege de kinderen) ook nog onregelmatig. Dan is het handig dat je zonder koersverlies gewoon met een NL'se bankkaart je boodschappen kunt betalen. Maar ja... inmiddels hebben we ook een WISE-rekening en dat zou wellicht ook voldoende zijn, om via die rekening in euro's te betalen.
Verder weet ik eigenlijk niet of je voor het laten uitbetalen van je NL'se AOW een NL'se bankrekening moet hebben... dat ga ik eens even uitzoeken.
Nee Anuk dat is absoluut niet nodig. Mijn partner ontvangt elke maand de AOW op onze Spaanse rekening.

• Leuk
Waarderingen: Anuk
Een ander bank ding. Als ik ik Nederland ben kan ik bij een flink aantal winkels niet betalen met mijn Creditcard. AH is daar een van. Wellicht in de grote stad wel, maar in de pereferie niet. Moet ik pinnen. In principe kost dat een vermogen. Gelukkig kent onze bank in Spanje een service dat je voor een beperkt bedrag onbeperkt kan betalen en een aantal keer kan pinnen met creditcard zonder additionele kosten. Dat bespaart enorm. Trouwens die service geldt niet alleen voor Nederland.

• Leuk
Waarderingen: Anuk
@wwfreebos dank je wel voor de info! Dan rest mij niets anders dan mij hetzelfde af te vragen als jij: waarom zou ik mijn NL rekeningen nog houden dan?

Als gepensioneerde Rabobanker ben ik natuurlijk teleurgesteld door je opmerking over de App. Hahahah. Dan te bedenken dan deze bank de eerste van Nederland was met een digitale service. Wet van de remmende voorsprong wellicht.

Natuurlijk de waarde van je spaargeld is belangrijk en het verlies ervan bij omrekening naar onstabielere valuta heel vervelend. Daar heb ik niet aan gedacht. Bij ons is het de Euro gebleven.

Overigens wij bankieren in Spanje de BBVA. Goede ervaringen mee en een gebruiksvriendelijke app.
Hahaha! Oops... De Postbank was mijn eerste rekening, daarna stapte ik geloof ik over naar de Rabo Bank, en daarna naar de ABN Amro. Ik geloof dat de Rabo destijds wel een "native" app had, maar daar toen een hybride app van hebben gemaakt om kosten te besparen en updates direct naar iOS en Android te kunnen "pushen". Vanuit een development perspectief is dat heel efficiënt, maar dat gaat wel vaak ten koste van de UX. Een native app kost meer tijd, maar daarmee kan je wel "native"componenten gebruiken. De NL World app is overigens ook hybride omdat swift (Apple's programmeer taal) niet voldoende beheers.

Mbt valuta, op dit moment verstuur ik mijn geld via Western Union of Binance naar Argentinië, dit krijg ik dan direct op mijn rekening. De rate is ook best goed.

BBVA hebben wij ook hier, een vriendin van mij werkt bij de BBVA.

Terug
Bovenaan