Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Ambassadepersoneel en hun baas

Fayke

Nieuwkomer
Land
Denemarken
Hallo allemaal,

Nou hebben we toch een vraag, we moesten ons paspoort vernieuwen, wel dat is dus een klus, maar ja NL he.
Dus volgoede moed aan de slag en de formulieren gevonden en verzonden, afspraak gemaakt en ja hoor kon op dezelfde dag en direct na elkaar op de ambassade in Denemarken terecht.

Op zich een soort van vriendelijk ontvangen, (deur was ontzet, dus de medewerker kwam uit zijn aquarium om deze zelf te openen) En was al direct ontstemt.
Toen heel gereserveerd achter het glas zijn verhaaltje gedaan en de nodige handelingen voor de aanvraag.

Bij de vraag of ze thuid gezonden kon worden werd ingestemd en mijn vrouw had een duidelijk adres op de enveloppe geschreven. Te horen gekregen dat het wel 4 tot 6 weken kon duren togen we huiswaarts.

En ja hoor kregen we bericht dat de passen aangetekend werden verzonden met de dag dat ze afgeleverd werden, Maaaar!!!!!!!!!!!! de dag van levering stond de wagen van Post Nord voor onze deur en na twee minutten reed ze vol gas door, jawel verbazing dus.
Nog twee minutten later een sms dat het adres niet klopte.
Ja de volgende dag getracht een telefoonnummer te vinden, maar kom ik eerst bij Nederland Wereldwijd in contact, in het telefoongesprek een jongeman die van toeten nog blazen wist, geen antwoord kon of wilde geven, maar na veel zeuren toch maar een mailadres gekregen.

Mailtje verzonden, en ja hoor kreeg bericht dat het adres verkeerd was en ik dus maar naar Kopenhagen moest komen om ze op te halen.
Gevraagd om een bewijs van de enveloppe die mijn vrouw had geschreven, kregen we een foto van een etiket door hun erop geplakt met een verkeerd adres.
Geirriteerd beantwoord dat het adres zeker niet verkeerd was, maar dat zij dit niet goed hadden overgenomen en nog een aantal mail later, kreeg ik een arrogante mail terug met beledigeingen en zwaar degenererend, dat ik op moest houden met schrijven en ze de passen opnieuw hadden verzonden.

Ja de volgende dag ontvangen, EN WAT DACHT JE WAT!!!!!!!!!!!!!!!! onder het etiket zat het geschreven adres en dit was door het papier duidelijk te lezen en correct. Dit onbeschofte zooitje ambtenaren denkt dat ze alles maar kunnen doen en laten.
Ja ik heb de Ambassadeur hierop aangeschreven met een aangetekende brief, maar absoluut geen antwoord terug.
Dus uit nood geboren de Minister van Buitenlandse Zaken aangeschreven en ik zou bericht krijgen maar je raad het al, niks, nada never.
Tja nu uit handen gegeven en kijken wat er van komt.

Hoe zit het in de rest van de werled, is daar het ambassadepersoneel ook zo Hautin, over het paard getild alsf ze onze lKoning himselv zijn.
Wel dan kan ik nu al vermelden dat onze Koning en Koningin meer menselijk zijn toen ik ze ontmoet heb dan ik ervaring heb met dat ambassade gevolg.

Ben benieuwd wie ook het een en ander heeft meegemaakt

MVH

Johan

Wat een akelige ervaring! Ik hoop dat dit niet de standaard modus operandi is van ‘Rijks ambassades. Ik moet binnenkort mijn Nederlandse paspoort vernieuwen hier in de Verenigde Staten en zit eraan te denken dit in Washington DC te doen. Ik heb inmiddels alle benodigde documenten (voorzien van apostilles) bij elkaar. Vraag voor wie hier ervaring mee heeft: behoudt de ambassade de documenten die je meebrengt of maken ze er kopieën van? Het heeft aardig wat geld en moeite gekost alles bij elkaar te krijgen en ik zou het vervelend vinden het risico te lopen die kwijt te raken. Alvast bedankt!

Hej Erik,

Normaal ofwel bij ons houd de ambassade alle documenten en je ziet ze nooit meer terug. Succes daar en hoop dat ze een beetje meer op een mens lijken.

Terug
Bovenaan