Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Amsterdam staat wereldwijd op z'n kop

Bogers

Nieuwkomer
Land
Portugal
Afgelopen dagen even het nieuws gevolgd over Amsterdam en de situatie. Hier in Portugal spreekt men van een schande over wat er gaande is. Snap niet helemaal hoe dit heeft kunnen gebeuren, ze zagen dit toch van verre aankomen?? Geen fan van wilders maar ik ben het met hem eens dat Halsema moet opstappen, dit is al de zoveelste situatie daar in het hartje Amsterdam. Het is te bizar voor woorden allemaal.

Zie artikel uit de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/nieuws/392...noodverordening-verlengd-tot-donderdagochtend

Het was hier ook op het nieuws in Argentinië. Ze lieten een hoop beelden zien die er behoorlijk heftig uit zagen. Op Twitter zag ik ook een hoop voorbij komen waar men behoorlijk verbaast was over de situatie.

Dit is inderdaad de zoveelste keer dat het fout gaat in Amsterdam.

Het was hier ook op het nieuws in Argentinië. Ze lieten een hoop beelden zien die er behoorlijk heftig uit zagen. Op Twitter zag ik ook een hoop voorbij komen waar men behoorlijk verbaast was over de situatie.

Dit is inderdaad de zoveelste keer dat het fout gaat in Amsterdam.
Hoe zit dat met de peso daar bij jullie?

Hoe zit dat met de peso daar bij jullie?
Voorheen was de 1 euro gelijk aan 1600 ARS pesos (met Western Union) tegenwoordig is dit 1285 pesos. De Argentijnse peso heeft meer waarde gekregen.

Ondanks de waardestijging van de peso is het dagelijks leven hier in Argentinië wel duurder geworden. Bedrijven blijven de prijzen vaak verhogen om zich in te dekken tegen verwachte inflatie, ook al is de inflatie enigszins afgezwakt. Dit doorberekenen van kosten is een veelvoorkomende praktijk in Argentinië, omdat bedrijven proberen hun marges te behouden te midden van de aanhoudende economische onzekerheid. Daardoor voelen veel mensen de effecten van prijsstijgingen, zelfs als de inflatiepercentages zelf enigszins dalen. Complexe situatie op dit moment.

Terug
Bovenaan