Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Bolivia

dalin

Nieuwkomer
Land
Bolivia
🇧🇴 Bolivia
Hallo allemaal,

Ik ben Linda, een van de zes buitenlanders hier in Sorata, Bolivia (en een van de twee dames!). Ik werk voornamelijk online als docent, vertaler en ontwerpster.

In mijn vrije tijd race ik downhill en maak ik tassen van gerecycled materiaal.

Groetjes uit Sorata, Bolivia, thuisbasis van de Jacha Avalancha (mountainbiken) en de SkyRun (hardlopen).

Volg mijn avonturen op Instagram: @sorata.bo

Bijlagen

• GroetenUitSorataBolivia.jpg
    GroetenUitSorataBolivia.jpg
    27,4 KB · Weergaven: 1
  • Leuk
Waarderingen: Anuk
Hallo Anuk,

Dank je wel voor je reactie! Ik werk vooral met plastic zakjes, die ik in strookjes knip en vervolgens haak.
Daarnaast probeer ik ook andere gevonden plastic en metalen voorwerpen te verwerken, of ze op zijn minst als decoratie toe te voegen.

Op dit moment denk ik na over hoe ik "de natuur" kan integreren in mijn tassen.
En verkopen doe ik (nog) niet. ;-)

• Geweldig
Super leuk! Op deze manier van afval iets unieks en bruikbaars maken. Ik doe iets vergelijkbaars met stoffen: resten van lapjes, kleding die kapot is en niet meer te repareren. Die knip ik in repen, die repen knoop ik aan elkaar en daar 'vlecht' ik matten van (badmat voor in de badkamer, bijvoorbeeld)

Bijlagen

• IMG_7864.jpeg
    IMG_7864.jpeg
    445,5 KB · Weergaven: 1
Wat leuk, Anouk! Heb je een website? Ik moet eerlijk zeggen dat ik er een beetje verdrietig van word dat er hier zoveel materiaal beschikbaar is. Ik heb ook al twee keer geprobeerd een cursus te geven, maar helaas was er geen interesse. Toch blijf ik lekker doorgaan! Bijgevoegd stuur ik een foto van mijn eerste tas, die ik maakte tijdens de pandemie, toen alles begon.

Meer foto’s kun je vinden op: https://www.instagram.com/plarnplus/

Bijlagen

• HetBegin.png
    HetBegin.png
    419,9 KB · Weergaven: 2
Wauw, wat een mooie dingen maak jij! En dat je verdrietig wordt dat er zoveel materiaal beschikbaar is... dat snap ik. Toch hoop ik dat het plezier in daar iets heel moois en bruikbaars van maken groter is, en blijft. Ik heb geen website (waar deze kleedjes te zien zijn), maar via deze link kun je wel iets meer lezen (en zien): https://levensjutters.com/?s=fitsen . Ik heb geen IG-account, anders ging ik je volgen!

Wat een mooie actie! Ik heb zojuist de Instagram pagina bekeken. Wat is jouw ontwerp proces? Doe je het eerst op papier/digitaal of gebruik je de materialen eerst om te zien wat je er mee kan maken?

Op dit moment heb ik nog niet veel gedaan met de “Marktplaats & Diensten” pagina, maar ik ga deze omzetten naar een soort bedrijven gids voor Nederlanders die in het buitenland een bedrijf of project zijn gestart, zodat andere dit ook kunnen bekijken, en je jezelf een beetje kan promoten.

Het lijkt mij leuk als je jouw bedrijf daar aan toevoegt zodra ik deze functie geactiveerd heb!

• Leuk
Terug
Bovenaan