Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Oproep Feedback gevraagd: Wat mis je op Nederlanders World?

Carlo

Beheerder
Forum Staff
Land
Argentinië
We zijn altijd op zoek naar manieren om Nederlanders World beter en gebruiksvriendelijker te maken voor onze community. Daarom zouden we graag jullie mening horen!

Wat zou je graag zien op het platform?

We horen graag van je over:
  • Functies: Zijn er tools of opties die je mist? Wat zou de gebruikerservaring kunnen verbeteren?
  • Resources: Welke bronnen, bijvoorbeeld voor werk, wonen, of studeren, zouden voor jou waardevol zijn?
  • Hulppools: Zijn er specifieke ondersteuningsmogelijkheden die je zou willen zien?
  • Artikelen & Informatie: Zijn er bepaalde onderwerpen of artikelen die je graag terug zou willen zien op het platform?
Jouw feedback helpt ons enorm om Nederlanders World nog relevanter en nuttiger te maken voor iedereen.
We waarderen alle suggesties en ideeën, groot of klein!

Alvast bedankt voor je tijd en input!

Carlo, uit eigen ervaring weet ik hoe moeilijk het is om iets van de grond te krijgen. Regelmatig wat feedback ontvangen kan informatief zijn alsook motiverend.

Mijn feedback nu richt zich op de subtitel “community”, een momenteel veel gebruikte term omdat we de afgelopen jaren (misschien wel decennia) te maken hebben gehad met verlies van community/gemeenschap.

In de doelstelling van dit forum lees ik dat het een platform moet gaan worden om elkaar te ondersteunen en te verbinden.

Op dit moment zie ik echter nog heel weinig community-building initiatieven; het is allemaal nogal tam, anoniem en passief (geen idee hoeveel leden het momenteel heeft).

Wat ik bijvoorbeeld jammer vind is dat de meeste profielen die ik zie zelden een profiel foto hebben en de rubriek ‘over mij’ is doorgaans leeg. Omdat een verbindende groep starten heel moeilijk is, heb ik gemerkt dat sommigen gewoon de profiel foto verplichten.

Wil je verbinden met leden dan zul je eerst dus die leden moeten vinden. Er is een zoek-tab maar het enige criterium dat het heeft is ‘land’. Uitbreiding van zoek opties zou behulpzaam kunnen zijn.

Als het meer een gemeenschap van nederlanders in het buitenland zou moeten worden ipv een digitale vraagbaak (die bijvoorbeeld hier in Frankrijk al bestaat en wellicht in andere landen ook) dan zou direct contact gestimuleerd moeten worden door bijvoorbeeld een periode video-bijeenkomst.
Enfin, bottom-line komt het toch neer op vraag en aanbod; waar hebben Nederlanders in het buitenland behoefte aan en waar ontbreekt het aanbod.

Aangezien er nog geen feedback is geschreven, hoop ik hiermee een aftrap gedaan te hebben.

allereerst wil ik zeggen dat ik dit een onwijs gaaf initiatief vind van je. Zo nu en dan zie ik wat berichten langskomen in de mailbox. Ik ben niet heel actief, maar ik lees de berichten wel.
Mijn feedback is merendeels om een makkelijker overzicht te maken van alle middelen die het forum biedt, bijv knoppen op de homepage. De handige tools knop is er al, maar misschien iets prominenter tonen op de homepage.

Je zou misschien ook verder kunnen kijken naar andere organisaties die belang hebben bij dit platform? Wat @Taurusman ook al schreef, laat leden meer over zichzelf schrijven. Verplichten is geen optie, maar je zou dit ook prominenter kunnen maken.

Nogmaals, heel gaaf initiatief!

Dank voor de reacties!
@Taurusman het opzetten van een forum is opzicht eenvoudig, maar het krijgen van (actieve) gebruikers dat vereist natuurlijk veel meer werk. Zo ben ik destijds ook begonnen met het samenwerken met verschillende organisaties die wellicht ook gebruik kunnen maken van dit platform. Er is natuurlijk nog een lange weg te gaan, maar gelukkig hebben we al een kleine community. Nederlanders.World was dankzij NIHB en Stichting Goed ook aanwezig bij de emigratie beurs.

Het invullen van een profiel is natuurlijk aan de gebruiker zelf, maar ik kan hier wel meer nadruk opleggen, ik denk dat dit inderdaad ook een belangrijk onderdeel is, ik ga hier zeker naar kijken. Ook het uitbreiden van zoeken vind ik een leuk idee. Deze maand ga ik hier verschillende over uitwerken.

@PeterM Thanks! Prominenter maken van de hulpmiddelen, ik zal hier ook zeker naar kijken!

Dank voor de reacties!
@Taurusman het opzetten van een forum is opzicht eenvoudig, maar het krijgen van (actieve) gebruikers dat vereist natuurlijk veel meer werk. Zo ben ik destijds ook begonnen met het samenwerken met verschillende organisaties die wellicht ook gebruik kunnen maken van dit platform. Er is natuurlijk nog een lange weg te gaan, maar gelukkig hebben we al een kleine community. Nederlanders.World was dankzij NIHB en Stichting Goed ook aanwezig bij de emigratie beurs.

Het invullen van een profiel is natuurlijk aan de gebruiker zelf, maar ik kan hier wel meer nadruk opleggen, ik denk dat dit inderdaad ook een belangrijk onderdeel is, ik ga hier zeker naar kijken. Ook het uitbreiden van zoeken vind ik een leuk idee. Deze maand ga ik hier verschillende over uitwerken.

@PeterM Thanks! Prominenter maken van de hulpmiddelen, ik zal hier ook zeker naar kijken!
Ander puntje; waarom is dit forum volledig publiek? Geeft weinig impuls aan mensen om lid te worden als ze enkel info willen consumeren.

Terug
Bovenaan