Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Gezellig!..... in Oostenrijk

tantepeet

Nieuwkomer
Land
Oostenrijk
Hallo,
Ik woon sinds bijna 18 jaar in Tirol.
Ben actief in diverse (Oostenrijk) enigratie facebookgroepen.
Help graag aspirant- emigranten een stukje op weg in hun emigratieproces.
Vind het leuk om mensen te leren kennen en vraag me af of er op dit forum nog meer N/Mederlanders zijn, die in Oostenrijk wonen.
Groetjes, Petra 🌷

Ik ben ooit in Oostenrijk geweest met mijn moeder, inderdaad mooi. Mijn vriendin die wilt graag een "tour europa" doen, wie weet dat ik weer naar Oostenrijk kom en je even een berichtje stuur mbt de hotspots. Ze houdt veel van de natuur..

Oostenrijk is zeker de moeite waard om ontdekt te worden!
Meld je maar, zou het tot een Europe tour komen. Wie weet, kan ik helpen.

Bovenste foto is vanuit de gondel in Jerzens. In de buurt van waar ik woon.
Op de 2e foto: wij wonen in het linker huis.

• Geweldig
Waarderingen: Anuk
Wauw @tantepeet da's mooi wonen! Wij zijn een paar keer op vakantie geweest in Tirol. Heerlijk, die zuivere lucht in de bergen... Een tip: misschien is het handig een volgende keer foto's wat te verkleinen. Het duurde nogal lang eer ze geladen werden op mijn beeldscherm. Zijn de winters daar nog wel gewoon... winters? Met veel sneeuw?

Wauw @tantepeet da's mooi wonen! Wij zijn een paar keer op vakantie geweest in Tirol. Heerlijk, die zuivere lucht in de bergen... Een tip: misschien is het handig een volgende keer foto's wat te verkleinen. Het duurde nogal lang eer ze geladen werden op mijn beeldscherm. Zijn de winters daar nog wel gewoon... winters? Met veel sneeuw?
Ah, okay. Ik had er totaal niet bij stil gestaan om de foto's te verkleinen. Ik doe het allemaal vanaf m'n mobiele telefoon. Weet niet eens hoe ik ze dan zou moeten verkleinen.

Ja, we hebben hier nog echt winter. De ene winter met wat meer sneeuw, de andere winter met wat minder sneeuw. Maar eigenlijk altijd wel sneeuw. Wij wonen op ca. 1100 meter.

• Geweldig
Waarderingen: Anuk
Heerlijk! En met een geweldig uitzicht dan, denk ik. Voor het verkleinen van foto's zijn er wel apps... alleen kan ik je niet vertellen welke, want ik doe eigenlijk nooit iets via mijn telefoon. Ja, bellen :)

Ik heb de foto's nu handmatig verkleint door een "compressie" aan te brengen.
Eigenlijk moet dit automatisch gebeuren met foto's en videos die geüpload worden, maar ik heb dat destijds even uitgeschakeld ivm ik wat bestanden moest uploaden. Ik ga dit nu weer inschakelen.

Overigens hele mooie foto's! Dat lijkt mij inderdaad een heel mooi wonen, en heel stil. Het lijkt mij erg mooi om daar s'avonds rond te lopen met een zaklamp, en naar de sterren te kijken. Heb je daar wel goed bereik met wifi en 4g/5g?

Ik heb de foto's nu handmatig verkleint door een "compressie" aan te brengen.
Eigenlijk moet dit automatisch gebeuren met foto's en videos die geüpload worden, maar ik heb dat destijds even uitgeschakeld ivm ik wat bestanden moest uploaden. Ik ga dit nu weer inschakelen.

Overigens hele mooie foto's! Dat lijkt mij inderdaad een heel mooi wonen, en heel stil. Het lijkt mij erg mooi om daar s'avonds rond te lopen met een zaklamp, en naar de sterren te kijken. Heb je daar wel goed bereik met wifi en 4g/5g?
Dankjewel!
Ja hoor. Hier, waar we wonen, hebben we goede ontvangst.
Maar zoals je misschien weet, geldt dat niet voor alle plekken in de bergen.
Soms heb je ook maar bij één provider een goede ontvangst.

Terug
Bovenaan