Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Goedemorgen.

fstaman

Nieuwkomer
Land
Indonesië
🇮🇩 Indonesië
Wij zijn Jan en Fenneke en zijn van plan naar Bali te verhuizen.
We zijn daar nu momenteel en laten in karangasem een huis bouwen. Ons plan is om in januari naar Bali te vertrekken. Ons huis in Nederland is verkocht. Spannend allemaal. Wanneer er tips zijn voor de benodigde visa, ik hoor ze graag.

Ik ben verbaasd te lezen dat jullie op Bali een huis gaan bouwen omdat alleen Balinezen op Bali onroerend goed kunnen bezitten.
Verder is het ook erg duur om als Nederlands stel permanent te wonen en een betaalbare ziektekistenverzekering af te sluiten.
Ik ga et vanuit dat jullie je goed hebben voorlichten, zo niet dan zou ik aan m.n Nederlandse expets vragen hoe het zit met verblijf verzekeringen etc.
Groetjes Henk

Hartelijk dank voor je reactie. Misschien heb je een goede tip qua zorgverzekering?

Er zijn er meerdete. O.a. Alluanz Axxa en vele anderen. Ook OOmhenklemmen21@ gmail.com verzekeringen behoort tot de mogelijkheid maar naar mate je ouder wordt érg duur.
Voor de " volksverzekering" BPJS kom je pas in aanmerking als je een Kitap ( vernlijfsverginning voor 5 jr) hebt.
Mocht je nog meer vragen hebben en ik kan helpen dan graag via mijn email: [email protected]
Groetjes Henk

Terug
Bovenaan