Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Grafisch ontwerpster

dalin

Nieuwkomer
Ontwerpster
Land
Bolivia
🇧🇴 Bolivia
Hallo!

Ik ben een grafisch ontwerpster in het prachtige Bolivia, een land vol kleurrijke cultuur, adembenemende natuur en, natuurlijk, lama’s!
🦙
Ben jij een creatieve professional en lijkt het je leuk om ervaring uit te wisselen of samen te werken? Stuur me dan gerust een berichtje!
😊

Groeten,
Linda,
PS: Alvast de beste wensen voor 2025!

Hi Linda,
Welkom!
Ben benieuwd waarom je voor Bolivia hebt gekozen. En wat houdt Grafish ontwerpster in?
Ik vind het leuk dat er veel mensen op dit forum zijn, die niet naar de “standaard” landen zijn geëmigreerd.
Natuurlijk heb ik wel van Bolivia gehoord, maar ik weet er eigenlijk niets van. Ik ga meneer Google maar eens een vragen.

Hallo Margriet
gaaf!! Wat ontwerp je zoal??
Hallo Margriet,
Tja, wat ontwerp ik zoal… van alles dat op papier gedrukt kan worden en tegenwoordig ook het een en ander digitaal. Van logos via visitekaartjes, advertenties, brochures tot boeken, etc.

Zie ook het logo op mijn profiel: een combi van mijn initialen met een interpretatie van een nederlandse kaart.

Laatst bewerkt:
Hi Linda,
Welkom!
Ben benieuwd waarom je voor Bolivia hebt gekozen. En wat houdt Grafish ontwerpster in?
Ik vind het leuk dat er veel mensen op dit forum zijn, die niet naar de “standaard” landen zijn geëmigreerd.
Natuurlijk heb ik wel van Bolivia gehoord, maar ik weet er eigenlijk niets van. Ik ga meneer Google maar eens een vragen.
Hallo Anneke,

Dank!

Bolivia was in eerste instantie een tweede keuze. Ik was in Suriname toen het daar economisch en politiek (veel) minder werd. Dankzij het internet heb ik toen een baantje in Bolivia weten te bemachtigen: fietsgids op de “gevaarlijkste weg ter wereld.” Nederlanders en fietsen—dat kan niet misgaan! ;-)

Bolivia is cultureel gezien heel interessant en heeft qua natuur (en fietsen natuurlijk) ontzettend veel te bieden: van met sneeuw bedekte bergtoppen tot bloedhete jungle en alles daartussenin. Alleen de zee ontbreekt (een gevoelig onderwerp hier). Het bevalt dus prima!

Hoe bevalt Canada?

L.

Hallo Anneke,

Dank!

Bolivia was in eerste instantie een tweede keuze. Ik was in Suriname toen het daar economisch en politiek (veel) minder werd. Dankzij het internet heb ik toen een baantje in Bolivia weten te bemachtigen: fietsgids op de “gevaarlijkste weg ter wereld.” Nederlanders en fietsen—dat kan niet misgaan! ;-)

Bolivia is cultureel gezien heel interessant en heeft qua natuur (en fietsen natuurlijk) ontzettend veel te bieden: van met sneeuw bedekte bergtoppen tot bloedhete jungle en alles daartussenin. Alleen de zee ontbreekt (een gevoelig onderwerp hier). Het bevalt dus prima!

Hoe bevalt Canada?

L.
Hi Linda,
Ik denk dat mijn bucket list weer een land er bij heeft. 😂

Canada bevalt prima, alhoewel de winters erg lang zijn. Meestal hebben we de 1e sneeuw rond Halloween (31okt.). Het is nu Februari en nog geen uitzicht op warmer weer. Het is hier op het moment in de -20°C, met een windchill in de -30°C. We hopen op een vroeg voorjaar en een mooie warme zomer. 🤞
Maar de natuur is hier prachtig! We wonen op de grens van het National Park, dus veel wild.
We wonen in the middle of nowhere. Onze dichtstbijzijnde buur is 2km bij ons vandaan. Heerlijk!

Het is hier de afgelopen dagen rond de 44 graden geweest... op dit moment van tikken is het 25 graden. De temperaturen veranderen drastisch. Gisteren was het 36 graden.

Ik vraag mij oprecht af waarom de overheid er geen vangrail naast plaatst als het bekend staat om de gevaarlijkste weg ter wereld... Death Road. https://www.kilroyworld.nl/blog/death-road-in-bolivia-de-gevaarlijkste-weg-ter-wereld#:~:text=Death Road in Bolivia | De gevaarlijkste weg ter wereld,-Vanaf EUR*

Weet jij daar iets over @dalin?
Hi Carlo,

En of ik daar iets vanaf weet… Ik ben twee jaar fietsgids geweest op “de gevaarlijkste weg ter wereld” en kan je vertellen dat die naam een overblijfsel is van de tijd voordat de nieuwe weg werd aangelegd. Toen kwamen er ongeveer 300 mensen per jaar om op deze plus/minus 60 km. Omdat de weg erg smal is (dus moeilijk om iemand te passeren of in te halen), met veel bochten, en het weer rond Chuspipata meestal bewolkt en regenachtig is (dus weinig zicht). Er zijn nu twee wegen: de oude en de nieuwe. De nieuwe is een asfaltweg, en de oude modderweg wordt bijna alleen maar met de fiets bereden door thrill-seeking toeristen.

Het is natuurlijk veel interessanter om te zeggen dat je de gevaarlijkste weg ter wereld hebt getemd dan dat je een modderweg in Bolivia hebt bereden. De overheid heeft geen bescherming langs de weg geplaatst omdat het een historische route is en de nieuwe weg al een veiligere optie biedt. Maar het is een prachtige route, en je fietst door drie verschillende klimaten. Aan de top, 'La Cumbre', is het erg rotsachtig en kan het soms sneeuwen. In het midden is het prachtig groen, maar met veel wolken en regen. Het gedeelte aan het einde van de weg ligt 3,5 km lager en is droog en heet. Ik kan het iedereen aanraden!!!
L.
PS: in de foto @ “El Sapo”, draag ik natuurlijk ORANJE! :) plus het begin van de trip is op de nieuwe weg, zichtbaar in de achtergrond.

Bijlagen

• WMDR El Sapo.jpg
    WMDR El Sapo.jpg
    111,3 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan