Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Moet Nederland TikTok verbieden vanwege privacy- en veiligheidsrisico’s?

Carlo

Beheerder
Forum Staff
Land
Argentinië
In de Verenigde Staten werd een TikTok-verbod overwogen vanwege zorgen over privacy en nationale veiligheid, maar dat verbod is uiteindelijk weer ingetrokken. Moet Nederland, gezien vergelijkbare zorgen, overwegen om TikTok te verbieden? Of is een dergelijk verbod onnodig en moeten gebruikers zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun privacy?

Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Ik heb geen TikTok maar ik zie soms van rare dansjes op Facebook van TikTok filmpjes. Maar ik geloof niet dat het alleen maar dansjes zijn

Misschien tegen beter weten in geloof ik dat de EU regels en maatregelen opstelt voor al het digitale verkeer in Europa en dat lijdt tot een redelijk veilig gebruik.
Eigen verantwoordelijkheid blijft natuurlijk altijd een onderdeel in digitaal verkeer. Beter voorlichten dan verbieden.

Laatst bewerkt:
Het verbieden van bepaalde platformen doet me altijd een beetje denken aan wat in dictatoriale regimes gebruikelijk is. Weliswaar is de motivatie daar een andere, maar toch! Overigens kleven er aan het gebruik van al dat soort platformen m.i. dezelfde bezwaren: het is voor mij te onduidelijk wat er met mijn persoonlijke informatie gebeurt. Ik vind het veel gevaarlijker dat veel mensen daar niet over nadenken en maar van alles op dat soort sites zetten (met name foto’s). Dat je “gratis” een profiel kunt aanmaken moet je tot denken aanzetten, want maar heel weinig dingen zijn écht gratis….

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan