Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Schengenvisum

Henklemmen

Nieuwkomer
Land
Indonesië
🇳🇱 Nederland
Categorie
Visum en Verblijfsvergunning
Ik, nederlander wil met mijn partner naar Europa en Turkije.
Ik wil met een enkele reis Jskarta - Amsterdam naar Europa komen. Vervolgens via Rome naar Istanbul ( zij is daarvoor visumvrij).
Vanaf Istanbul weer terug naar Jakarta.
Kan zij nu zonder retourticket Schengen in en uit een visum krijgen?

Dit heb ik van de site van Buitenlandsezaken:

Multiple entry visum​

U hebt een geldig multiple-entry Schengenvisum. Met dit visum mag u het Schengengebied meerdere keren in- en uitreizen. U mag maximaal 90 dagen binnen een periode van 180 dagen in het Schengengebied zijn. De eerste keer dat u het Schengengebied binnenkomt moet u laten zien dat Nederland het reisdoel is.

Maw. Eerst naar NL, dan NL uit en IT in en dan IT weer uit om
Naar Turkije te gaan. Of je daar een apart visum voor nodig hebt ? Dat denk ik wel. Lijkt mij geen probleem, maar wellicht de Ambasade in Jakarta benaderen?

Helaas is het zonder retourticket vaak lastig om een Schengenvisum te krijgen. Veel landen binnen het Schengengebied eisen een bewijs van een terugkeer, zoals een retourticket, om ervoor te zorgen dat je niet langer blijft dan toegestaan... :censored: Je zou kunnen proberen uit te leggen dat jullie via Turkije terugreizen naar Jakarta, maarrrrr de kans is groot dat een retourticket alsnog nodig is om het soepel te laten verlopen..

Is het misschien een optie is om een flexibel ticket te boeken dat je kunt annuleren of wijzigen zodra het visum geregeld is? Dit kan alle stress en het gedoe met de aanvraag voorkomen! In iedergeval success!!!:geek:

Terug
Bovenaan