Anuk
Deelnemer
- Land
- Denemarken
@dutchesspetra Ja, dat begrijp ik, dat communicatie met je kinderen belangrijk is. Geen idee of bij dat soort stroomuitval in Cuba dan ook mobiele telefoonverbindingen uitvallen...
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.
Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.
Ik zou daar dan heel slecht vanaf komen als.. “chismoso” Maar een geheime kamer in de slaapkamer naar de garage, dat klinkt allemaal wel heel interessant.Mijn vriendin heeft een heel plan gemaakt gezien de achtergrond van haar familie, of van wat ik er van af weet. In onze slaapkamer hebben wij een soort achterkamer gebouwd, dit lijdt door naar onze garage. Dit is voor de echte noodsituaties. Mbt de voorraad kast, wij kopen altijd heel groot in. Black outs gebeurd hier niet heel veel, alleen tijdens heftig weer. Ik zorg dat er altijd genoeg water is.. liters en liters. De pandemie heeft mij toch wel overgehaald om goed voorbereid te zijn voor dit soort noodgevallen. Zorg dat je altijd genoeg water hebt, op z'n minst voor een week. In Spanje zal dit allemaal wel goed geregeld zijn, maar hier in Colombia is het dan "ieder voor zich". Ik heb dat de harde manier geleerd, onze over buurman wilde ons niet eens voorzien van een fles water. Lang verhaal, deze buurman was een vies mannetje dat stiekem met andere vrouwen aan het flikflooien was, daar is die niet goed vanaf gekomen. Zeker niet met het Colombiaanse temperament. Als je allemaal grote zwarte auto's voorbij ziet komen, en de buurman niet meer ziet, stel geen vragen, wees niet de nieuwsgierige Nederlander, dat heeft mijn vriendin mij geleerd.
Power bank, haha!@Anuk Dat is alleen een probleem als my batterij leeg is en geen elektra is. Daarom heb ik die nood oplaadbank (als dat een nl woord is haha)
ja nu begrijp ik wat je zegt. er is inderdaad een hoop aan het veranderen op dat gebied. Er gebeurd op dit moment een hoop in de wereld.Alles wat ik in een eerdere reactie noemde. Allerlei 'structuren' en instituten die de afgelopen honderden jaren een soort vanzelfsprekende autoriteit hadden (kerk, gezondheidszorg, overheid, financiële instellingen) brokkelen af. Door schandalen, door wachtlijsten, door corruptie. Al dat soort dingen die zo 'normaal' voor ons waren, vallen om, vallen weg. Het komt steeds meer aan op je eigen verantwoordelijkheid. Om die te kunnen nemen, is het wel 'handig' dat je de veranderingen in deze dingen ziet, opmerkt. En dus ook op dit vlak 'voorbereid' bent. Dat 'de overheid' jouw problemen niet meer oplost, maar dat je dat zelf moet doen. Dit soort dingen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is @Keesje
Dit doet mij een beetje denken aan de serie op Netflix, je hebt geen gekke dingen aan de muur hangen toch???? Goed dat je veel water inslaat, dat is het belangrijkste. Ik raad je aan om goed bevriend te blijven met de buren. Jammer dat die je niet wilde voorzien van water toen dat nodig was, maar zijn vrouw ex vriendin nu neem ik aan zal hem wel goed aangepakt hebben als ik dat mag lezenMijn vriendin heeft een heel plan gemaakt gezien de achtergrond van haar familie, of van wat ik er van af weet. In onze slaapkamer hebben wij een soort achterkamer gebouwd, dit lijdt door naar onze garage. Dit is voor de echte noodsituaties. Mbt de voorraad kast, wij kopen altijd heel groot in. Black outs gebeurd hier niet heel veel, alleen tijdens heftig weer. Ik zorg dat er altijd genoeg water is.. liters en liters. De pandemie heeft mij toch wel overgehaald om goed voorbereid te zijn voor dit soort noodgevallen. Zorg dat je altijd genoeg water hebt, op z'n minst voor een week. In Spanje zal dit allemaal wel goed geregeld zijn, maar hier in Colombia is het dan "ieder voor zich". Ik heb dat de harde manier geleerd, onze over buurman wilde ons niet eens voorzien van een fles water. Lang verhaal, deze buurman was een vies mannetje dat stiekem met andere vrouwen aan het flikflooien was, daar is die niet goed vanaf gekomen. Zeker niet met het Colombiaanse temperament. Als je allemaal grote zwarte auto's voorbij ziet komen, en de buurman niet meer ziet, stel geen vragen, wees niet de nieuwsgierige Nederlander, dat heeft mijn vriendin mij geleerd.
Roddelaar.Wat is een chismoso???
Ik luister liever naar de roddels (chismes) hahaha, hier in Argentinië heeft men altijd wel weer iets te vertellen!Roddelaar.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de gebruikerservaring te verbeteren, maar je kunt de optionele cookies weigeren als je wilt.