Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Zijn hier docenten?

margriet

Nieuwkomer
Land
Brazilië
🇧🇷 Brazilië
Goedenavond, mijn naam is Margriet en ik woon samen met mijn man en onze dochter in Goiania, in Brazilië.
Ik ben sinds 2007 docent Engels aan een middelbare school, en doe dit met heel veel plezier.
Graag zou ik willen weten of hier ook andere docenten zijn (wellicht buiten Brazilië?)

Veel van mijn leerlingen hebben de ambitie om in Europa te studeren, het is daarom altijd leuk om groot over Nederland en omringende landen te praten met mijn leerlingen.
Ieder jaar doet onze school een exchange met enkele scholen in Italië, Portugal en Spanje.

Graag "connect" ik met andere docenten op deze website.

Hoi Margriet, ik ben Danielle, ik woon in Miami met mijn gezin. Ik werk als docent Nederlands en geef les aan kinderen, tieners en volwassenen.

Hoi Margriet, ik ben Danielle, ik woon in Miami met mijn gezin. Ik werk als docent Nederlands en geef les aan kinderen, tieners en volwassenen.
Hello!
Miami, wat mooi! 😍 Hoelang wonen jullie daar al?
Ik ben nog nooit naar Miami geweest, maar wij zijn wel naar New York, Washington en Las Vegas geweest. Schitterend land, wel verschilt (naar mijn idee) de cultuur per staat.

Ik ben benieuwd, wat zijn de redenen dat kinderen in de VS graag Nederlands willen leren?

Net als jouw leerlingen, willen veel kinderen die in de VS wonen (van expatgezinnen bijvoorbeeld) in Nederland studeren. Het is dan vaak van belang dat ze het Nederlands bijhouden. Sommige gezinnen gaan terug na een bepaalde periode en dan moeten de kinderen makkelijk in het onderwijs kunnen instromen. Wij bij 't Klokhuis, een Nederlandse Taal en Cultuurschool, helpen ze daarmee. Daarnaast zijn er ook kinderen of volwassenen die willen kunnen communiceren met familie in Nederland, of Belgie, zij volgen NT2-les of Nederlands als vreemde taal.

Wij zijn sinds 2017 in Miami, het is hier inderdaad een ander stukje VS dan elders, erg Spaanstalig.

Terug
Bovenaan