Dé online community voor Nederlanders in het buitenland.

Voor tips, verhalen, en advies van andere Nederlanders.

Blijf verbonden met Nederland en Nederlanders, waar je ook bent.

Zorgkwaliteit in Canada

Zo herkenbaar…..niet naar de dokter met afspraak maar direct naar URGENCIAS, niet alleen maar gelijk met hele familie…..niet alleen bij overheidszirg ook bij prive.

De kosten stijgen idd fors, maar ja wij zeggen het is een luxe die we ons kunnen permitteren…..wachttijden minder lang, online afspraken maken, inducen gewenst een tolk (veelal ook Nederlands of Vlaams). We beoordelen het jaarlijks rond deze tijd als de polis wordt vernieuwd……we nemen nog een jaartje jajajaj

De air conditioners staan hier bijna altijd vol in je gezicht aan, die blaast die alsof je een sollicitatiegesprek hebt met een poolwind
Hahaha deze vond ik wel mooi :ROFLMAO::ROFLMAO:Hier staan de aires ook vol aan, als je dan naar buiten loopt krijg je een klap in het gezicht. Ziekenhuizen zijn hier ok, prijzen vind ik ook meevallen. Plastische chirurgie is idd hier ook een marketing model voor de zorgverzekeraars, met name als de zomer eraan komt, 3x raden waarom :ROFLMAO:

Dat niet per se, maar ik woon vlak bij een toeristisch gebied waar wel veel Nederlanders en Vlamingen vakantie vieren en of overwinteren. Trouwens voor bijna elke Europese taal is er wel een tolk aanwezig of oproepbaar. Mijn ervaring is dat het ziekenhuis de consult afspraken van de dag bekijkt en tolken inzet. Soms komen ze ongevraagd hun diensten aanbieden. Btw. alleen in privé ziekenhuizen .

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan